London tips: taxi

kabbee_header
Som de fleste har fått med seg er det jo mye billigere å ta taxi i London enn det det er i Norge. Men når man bor der over lenger tid, og i tillegg er student, blir det fort veldig dyrt. OG noe jeg ikke anbefaler å gjøre med tanke på studentbudsjettet. Men selv om kollektivtrafikken i London er veldig bra, så er det jo selvfølgelig fristende å ta taxi av og til, og det er her Kabbee kommer inn i bildet!

Det er en app man kan laste ned på mobilen, og med noen få trykk kan man bestille taxi på døren eller til et sted man befinner seg. Dette er et selskap (om jeg kan si det sånn) som samler alle taxiselskapene (ikke de vanlige «black cabs») og rangerer de billigeste og hvem som er mest punktlige osv. for deg. Så er det bare å velge den bilen man vil ha, og dette er ganske mye billigere enn de vanlige «black cabs». Vi brukte de spesielt mye da vi skulle til og fra flyplassene, hvor vi betalte rundt 30 – 40 pund istedet for de 90 (ca.) pundene man betaler vanligvis. Man kan også skrive inn hvor mange man er og hvor mye bagasje man evt har, sånn at du er sikker på at det er plass.

taxi



 

 

addisonlee_logo
Et annet selskap er Addison Lee, som fungerer akkurat på samme måte, hvor man bare laster ned en app og bestiller fra mobilen. Disse har jeg ikke brukt så veldig mye, da jeg av og til syns de var litt dyrere enn Kabbee, men mange jeg kjente brukte de ofte! Jeg pleide å sammenligne da jeg skulle bestille og heller se på hvilken som ble billigst.

addison-lee-big

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

Ett svar til London tips: taxi

  1. Kjempesmart! Skal prøves neste gang jeg er i London🙂

Legg igjen en kommentar

