Takk for nå London

Det å være ferdig i London for godt, som student, er veldig vemodig og jeg har nesten ikke ord. Ord bli så fattige når jeg skal beskrive min tid her. Jeg har hatt tre helt fantastiske år og jeg angrer ikke ett sekund på at jeg valgte å flytte hit.

Jeg var ferdig på videregående i Oslo og tenke «hva skal jeg gjøre nå»? Spørsmålet de fleste unge spør seg selv. Jeg gikk studiespesialisering med media, og jeg var sikker ved mitt valg at jeg ville lære mer om det å jobbe innen media og tenkte mye på hvordan det ville være å jobbe som journalist eller grafisk designer. Grafisk designer har alltid vært min drøm, og kommer forsåvidt alltid til å være det, men som mange andre tenkte jeg, «får jeg noen jobb?». Så jeg ville studere noe mer generelt, noe som kunne åpne flere dører for meg. Jeg visste absolutt ikke helt sikkert hva jeg ville, men en ting jeg visste var at jeg ville til England og spesielt London.

Jeg snakket med to venniner av meg som studerte på Middlesex University i London, og etter en helg hvor jeg var og besøkte de, var valget gjort. Jeg skulle dit. Jeg søkte, kom inn på det universitetet jeg ville og flyttet. Kofferten ble pakket, jeg sa ha det til venner og familie i Norge og dro. Vemodig, men samtidig utrolig godt. Jeg var glad for å flytte alene med venniner i London og samtidig glad for å komme bort fra Norge og Oslo for en stund. Nye mennesker og opplevelser skulle jeg ta godt i mot.

Årene gikk fort. Jeg fikk venner fra flere steder i Europa, samtidig som jeg fikk oppleve min favoritt by, London, på alle mulige måter. Jeg var så innmari lykkelig. Lykkelig over å tørre og ta det valget å flytte ut av trygge Norge. Norge som alltid har vært mitt hjem, men som nå har blitt utfordret av et annet land. England har blitt mitt andre hjem, og det kommer det alltid til å være.

Nå sitter jeg her i min andre leilighet og jeg har fullført en bachelorgrad i Magazine Publishing. Jeg har pakket koffertene klare og er egentlig ikke klar for å sette meg på mitt siste fly tilbake til Norge som student i London, for det er trist. Det er trist å forlate landet jeg har blitt så forferdelig glad i. Menneskene som har tatt så godt imot meg, skolen som har lært meg så uendelig mye, og kulturen som har lært meg at vi ikke er så forskjellige fra land til land når man først blir kjent.

Jeg har vokst. Jeg har vokst som person og blitt så mye mer selvstendig enn den «lille jenta som satt seg på et fly alene til London for 3 år siden». Jeg har lært at det å tørre å ta et annerledes valg i livet kan føre til så mye godt, og til mye man ikke kan forutse. Jeg sier det igjen, jeg angrer ikke ett sekund på at jeg flyttet til London for å studere, for det har gitt meg så mye. Mye jeg aldri kunne fått hjemme i trygge Norge.

London – vi sees snart igjen.

522299_4072666967941_422214066_n-11780783_10153845627555188_1763213636_n

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

