En tanke for mye

Har du noen ganger følt at ting ikke går slik du vil? Du sier hele tiden til deg selv at du får det til, at dette klarer du, men så går det virkelig ikke den veien du kunne ønske det gikk. Sånn har jeg det nå. Jeg går inn i siste del av 2. året i London, og starten på det lange løp med innleveringer er snart i gang. Det er så mange kloke ord som skal skrives, og jeg mangler fortsatt motivasjon. Vær så snill å si at jeg ikke er den eneste som føler det sånn en gang i blandt?

Skyldes det lærerne? Skyldes det skolen? London? Det siste kan ihvertfall strykes, for er det ett sted jeg finner motivasjon så er det i London. Men akkurat nå er det noe som mangler. Og det plager meg at jeg ikke kjenner meg selv godt nok enda til å kunne vite hva det er, og jeg er redd jeg ikke finner ut av det før det er for sent? Misforstå meg rett, jeg elsker det jeg studerer, men noen ganger klarer jeg virkelig ikke finne de riktige ordene å skrive eller det rette å si.

Jeg har alltid tenkt at studentlivet kommer til å gå helt fint, at jeg kommer til å klare det uansett hva. Følg med i timen, les leksene dine og lever inn det du skal. Og når man følger disse stegene vil man til slutt komme i mål, men så var det motivasjonen igjen. Det finnes dager hvor motivasjonen er på topp, og dager hvor motivasjonen er på bånn. Dessverre er den i dag på bånn, og jeg strever med å finne fram igjen. Jeg får hele tiden høre at det er sånn livet er; man har dager som er bra, og dager som er dårlige.

Det er så mye som er forventet av deg i disse dager. Du skal minst ha en bachelor grad hvis ikke master, du skal ha så og så mye jobberfaring, og du skal innfri alle forventninger fra de eldre. Du skal kunne få en jobb hvor lønnen er over gjennomsnittlig, og du skal helst være ferdig innen du er fylt 30. Jeg tror det er dette som stresser meg. Alle forventningene fra alle andre. For når det først kommer til stykket, er det alle andre som setter målene mine for meg.tumblr_mibhsgLOFv1qffml7o1_500_large

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

