Et stort savn

Da var det 1 år siden, 1 år siden dagen kom. Dagen vi gikk og fryktet i lang, lang tid. Den var så fjern for oss alle, men allikevel visste vi den kom.

Denne dagen for 1 år siden sovnet vår kjære farmor, Kaja Barth Ofstad, inn. Du var en fantastisk kone, svigermor, farmor og ikke minst en fantastisk mor for dine 4 barn. Du fikk oss alltid til å smile og le, og den utrolige humoren din smittet alltid. Hver gang vi besøkte dere var du alltid så god mot oss, du skjemte oss bort med både søtsaker og gaver. År etter år. Snakke var du utrolig glad i, og det hendte ofte at vi måtte be deg la andre få ordet da vi satt rundt middagsbordet. Enten det var i Åsryggen eller her hjemme i Prinsdal. Men alt jeg vil nå, er å sitte i armkroken din og bare høre på deg snakke, jeg ville aldri latt deg stoppe igjen. Vi har så mange fantastiske minner med deg, minner vi aldri vil glemme.

Du valgte å forlate oss i en slik vakker tid. En tid full av kjærlighet, varme, tro og ikke minst en tid full av engler og juledekorasjoner. Jeg kan huske hvordan du tok fram all den fine julepynten din hvert eneste år, og spesielt alle englene du tok fram. Du var så glad i engler, og jeg var alltid din lille engel, noe jeg alltid kommer til å være, enten du er her i levende person eller ei. Nå er jeg sikker på at du er blitt den vakreste engelen der oppe, og jeg vet du vil sitte å smile ned til oss og passe på oss med dine vakre krøller og din sjarmerende sørlandsdialekt.

Jeg vet tiden framover nå vil bli vanskelig for både meg og resten av oss, men tanken på at du fortsatt lever inni oss vil hjelpe stort. Jeg håper spesielt at du vil passe på vår kjære farfar, som nå sitter igjen alene uten sin kjære Ba. Det skjærer i alles hjerter, men jeg vet at du en gang vil stå klar der oppe å vente på han. Da vil dere endelig få leve sammen for evig.

Kjære farmor, jeg håper du har det bedre der du er nå. Det er ikke bare vi som har hatt det tøft de siste årene, men også du. Men jeg vet du har det bedre nå. Jeg kommer til å savne deg resten av mitt lange liv, og du vil være i mine tanker og hjerte til den dag mitt eget hjerte slutter å slå. Hvil i fred farmor, du var fantastisk.

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

2 svar til Et stort savn

  1. camilla sier:

    Åh. Jeg føler sånn med deg. Virkelig! Og ord blir så altfor fattig også. Sender deg og familien din mange varme tanker.

Legg igjen en kommentar

