gode grunner til å studere i London

1. Hyggelige mennesker. Når man tusler rundt i gatene hjemme i Norge kan jeg telle på en hånd hvor mange ganger jeg har møtt personer som faktisk er vennlige mot fremmede. Vi løper rundt og bryr oss kun om oss selv – vi skal frem uansett hva. Vi snakker sjeldent med fremmede, og i de tilfellene vi gjør det er det fordi vi er nødt. Det finnes selvfølgelig unntak, men de aller fleste holder seg til seg og sine. Her i England derimot, er de mye mer hyggelig og imøtekommende. Er man på vei ut av butikken, og det er en person foran på vei ut av døren, stopper han og holder den igjen for deg.

2. Billig å leve. Det jeg liker aller best må vel bli hvor billig det er her. Tar man seg tid og råd til en god middag med tilsvarende drikke en kveld i Norge, må man ut med alt for mye penger, noe vi studenter sjeldent har råd til. Her i England derimot kan vi ta oss råd til slike kvelder, uten å måtte tømme studentlommeboken. Bestemmer vi oss for å spise lunsj OG middag ute en dag, har vi faktisk råd til det.Untitled-1

3. Språket. Ingenting er bedre enn å utvikle språkevnene sine. Og det er selvfølgelig ingenting bedre enn å bli tryggere i Engelsken sin. Jeg merker selv at jeg er blitt en del bedre til både å snakke og skrive etter at jeg flyttet hit, og det gikk fort! Det er ofte litt stress i starten, men man kommer veldig fort inn i det.

4. Venner. Man blir kjent med så utrolig mange forskjellig og nye mennesker. Mennesker fra hele verden, som man neppe hadde blitt kjent med om man blir igjen i Norge.IMG_3508 copy

5. Shopping. Denne delen trenger jeg vel egentlig ikke skrive så mye om? Tror vel egentlig de fleste av dere selv vet hvor fantastisk denne byen er når det kommer til akkurat det. Det eneste negative jeg har å si om denne delen er hvor mye penger det går til shopping, i hvert fall det første året man bor her (snakker av erfaring).IMG_2461 copy

6. Uteliv og andre opplevelser. London har jo så alt for mye å by på. Utelivet her kan ikke sammenlignes med Norge, faktisk ikke i det hele tatt. De har alt, alt fra typisk engelske puber til underground steder de aldri kommer til å få i Norge. Markedene er det heller ikke få av, vi har tatt turen til de fleste matmarkedene her i London og handlet inn så utrolig mye god mat. Og man får så mye smaksprøver der at man ikke trenger å spise lunsj eller middag på en god stund. Hvis man har litt penger til overs er det jo også en haug med fine musikaler (som vi dessverre ikke har tatt oss råd til enda).

7. Skolen. Dette er jo hovedgrunnen til å dra hit. Det å gå på en skole i utlandet gir deg så mange flere muligheter, og enda flere utfordringer. Det gir deg ofte muligheten til en bedre jobb, hvor mange fortrekker en som har vært utenlands og har fått flere inntrykk og erfaringer utenfor Norge. Utenlandsstudier øker også din kompetanse og verdien på dine studier totalt.IMG_3377

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

7 svar til gode grunner til å studere i London

  1. monakkk sier:

    Jeg har så sykt lyst til å studere i London. Har nesten gjennomført søknaden min (mangler bare å betale fee’en), men ettellerannet hindrer meg.. Tror jeg sliter veldig med det at jeg er så familiekjær…😛

  2. Et utrolig godt innlegg, Martine Emilie! Studerer ved Kingston Uni. og kunne ikke ha vært mer enig i det du skriver. Hvis man vil oppleve noe unikt og utvikle seg lenger enn man selv hadde trodd, er studier i utlandet noe å sikte på🙂

  3. Matilde sier:

    Har søkt på Middlesex og diverse andre skoler, får nok snart svar! Veldig spent! Og det her made my day! Blir så glad av å lese slike innlegg, det gjør bare at jeg gleder meg enda mer!😀

  4. Anna sier:

    Takk!! Dette hjalp meg veldig. Har megalyst til å studere i London, men vingler litt frem og tilbake..🙂

  5. Tilbaketråkk: Spørsmål om London? | martineemilie

Legg igjen en kommentar

