livet i london

Nå har det gått over 1 måned siden jeg kom tilbake til London. Jeg husker det som om det var i går. All pakkingen, forventningene og den utholdelige ventetiden på slutten. Vel og merke var det ikke like spennende å flytte tilbake i år som det var i fjor, naturligvis. Når man har 5-6 måneder sommerferie, blir det nesten som å starte helt på nytt igjen når man reiser tilbake. Livet i Norge har da blitt det «vanlige» igjen. Mange spør meg hvor jeg føler meg hjemme og hva jeg egentlig ser på som «hjemme», og det vil jo selvfølgelig alltid være Oslo, men London vokser mer og mer på meg ettersom tiden flyr, og jeg begynner sakte men sikkert å føle meg mer hjemme her. Det å bo i en storby har gitt meg både forlemper og ulemper. Det er så altfor mange fristelser. Selv om maten og shoppingen er mye billigere her enn i Norge, er alt så mye mer tilgjengelig og i mitt tilfelle, altfor lett og røske med seg ditt og datt i farten. Men det å flytte til en storby har gitt meg så mye og jeg føler meg ikke lenger som «den lille jenta som usikkert satt seg på flyet alene til London for 1 år siden». Etter at vi kom tilbake har vi feiret tre bursdager, vært på Harry Potter og fått krysset av en del på «to do listen» vår. Heldigvis er jeg mye flinkere i år enn det jeg var i fjor, da alt var helt nytt og spennende. I år er det jo også mye mer skolearbeid, så da blir det dessverre mindre tid til hygge og mer tid til skolearbeid. (Jeg skal forresten komme med et innlegg snart om alle fagene mine, siden jeg vet en del av dere er litt nysgjerrige på det). Skolearbeid ja, når jeg først snakker om det minner det meg på at jeg har en haug med lesing jeg skal få gjort i dag, så I better get to it! Alltid deilig å få gjort unna det som skal gjøres på mandager, så man slipper å stresse resten av uken. Ha en fin mandag 🙂

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

