svar på spørsmål

Har fått ett par spørsmål om London etter innlegget jeg skrev om min første tid i London. Så tenkte jeg like gjerne kunne svare på de i et egen innlegg, i tilfelle noen andre lurer på det samme. Hvis det er mer dere lurer på, så er det bare å spørre 🙂

Kjente du de du flytta sammen med i en flat fra før av, eller ”fant du de” på nett?
Ja, jeg kjente 2 av de fra før, Helene og Thea, som jeg gikk på vgs sammen med. Ane, siste, kjente jeg ikke fra før av, men det gjorde de 2 andre, som gikk 1 år på Middlesex sammen med henne før jeg flyttet til London. Jeg er veldig glad jeg kjente de fra før av, tror ikke jeg hadde tørt å satse på å finne noen på nett. En jeg kjenner gjorde det da hun skulle flytte til London i høst og jeg har fått inntrykk av at det ikke alltid gikk like bra.

Hva er det morsomste du har gjort på skolen faglig?
Det morsomste jeg har gjort må vel ha vært å lage hjemmesiden vi hadde som prosjekt i høst! Her fikk vi brukt det teoretiske vi lærte og brukt det i praksis.

Ellers må det være diverse oppgaver vi har gjort i journalistikk klassen hvor vi har intervjuet folk og skrevet artikler om det. Featuren jeg nettopp leverte om norske studenter i England var også veldig morsom å skrive.

Får du gode karakterer på skolen?
Vi har ikke fått noen konkrete karakterer enda, de kommer når vi har levert inn alle final essayene nå, så jeg må dessverre vente litt til for å få vite hvilke karakterer jeg har fått. Men har jo fått en del tilbakemeldinger igjennom kommentarer fra lærerne, og da ligger jeg ganske bra ann.

Hva er det verste med å studere i London?
Det er egentlig ikke noe veldig ille med å studere i London, men det eneste må vel være savnet etter de hjemme i Norge og tryggheten. Maten også har det hendt at jeg har savnet, men da har vi jo Scandinavian Kitchen som selger norsk mat, selv om det er veldig dyrt! Også må det vel bli at pengene flyr, det er så utrolig mye spennende å gjøre i den byen og selv om det er billigere der enn i Norge, blir det til at man bruker en del. Skolen også koster jo en del…

Hvordan får dere råd til å bo i den leiligheten?
Vi får full støtte av Lånekassen, både til å bo og skole, så det å ha råd til leilighet er egentlig ikke noe problem. Nå bor vi i en ganske dyr leilighet og man kan absolutt bo mye billigere, men vi valgte å bo i et litt bedre område og heller bruke mer penger på leilighet enn noe annet. Og alle vi 4 jentene jobber de 5-6 månedene vi har sommerferie, så da får vi jo spart opp en del ekstra penger.

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

