første tiden i london

Jeg har fått spørsmål om jeg kan skrive litt om hvordan min første tid i London var og hvordan det var å flytte dit, og det kan jeg selvfølgelig gjøre. Alt kommer ikke i ett innlegg, da blir det alt for langt, så jeg er nødt til å dele det opp litt. Jeg startet jo å blogge bare for noen måneder siden, så dere fikk jo ikke med dere hvordan tiden var for meg i starten.

Når man flytter til et nytt land og starter på ny skole helt alene, er det mange som syns dette er fryktelig skummelt, men heldigvis for meg var jeg ikke alene. Jeg valgte å ikke bo i halls, men å flytte med 3 andre norske jenter i leilighet. Dette var egentlig planen helt fra jeg søkte på skolen og det å bo på skolen var noe jeg aldri vurderte. Jeg tror det å bo i halls har sine ulemper og fordeler. Hvis man reiser over alene vil jeg anbefale å bo i halls, hvor det er veldig lett å få venner. Jeg merker at jeg gikk glipp av veldig mye de første ukene, hvor alt egentlig skjedde på hallsene og alle ble mye bedre kjent med hverandre der enn på skolen og i klassene. Så ja i starten følte jeg at jeg gikk glipp av litt, men jeg gjorde så utrolig mye kult med jentene jeg bor med, så det gikk opp i opp. Jeg hadde en helt utrolig bra start på studiene! Og for de som lurer på telefonbruken i England er det alltid lurt å skaffe seg engelsk simkort. Da jeg kom dit skaffet jeg meg et engelsk simkort, men det ble aldri tatt i bruk siden det ble så mye surr med kontantkortet mitt. Så jeg har brukt mitt norske nummer hele tiden, men til høsten ordner jeg meg et ordentlig kontantkort som funker.

Den første dag på skolen var jeg utrolig spent og nervøs, jeg kjente ingen i klassen min og engelsken var ganske rusten på den tiden. Men etter ett par dager ble det bedre når jeg kom litt inn i det. Jeg er den eneste norske jenta i de fleste klassene mine bortsett fra i den ene hvor det er en annen norsk jente også, Caroline, som jeg møtte etter noen dager. Og jeg må si at det var litt deilig å ha en annen norsk jente der de første ukene, hvor alt var nytt og ukjent. Etter hvert ble det mye lettere da jeg fikk snakket mer med de andre i klassen og det dukket opp flere og flere nordmenn. Og for de som lurer på karakterer for å komme inn, så hadde jeg rundt 4 i snitt da jeg gikk ut av vgs, og dette holdt for å komme inn på Middlesex. Jeg vet ikke hva snittet er for å komme inn siden de legger stor vekt på Personal Statement som man sender inn under søkeprosessen. Jeg kommer til å lage flere innlegg om det første året mitt i London, så bare å fortsette med spørsmål hvis det er noe dere lurer på 🙂

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

5 svar til første tiden i london

  1. ida sier:

    Takk for at du lager disse innleggene 🙂 Er mye til hjelp!
    – Hva er det gøyeste du har gjort på skolen faglig?
    – Får du gode karakterer på skolen?
    – Hva er det verste med å studere i London?
    – Hvordan får dere råd til å bo i den leiligheten?

  2. elisabetharb sier:

    fantastisk ! Tusen takk Martine!<3

  3. ragnhild sier:

    kjente du de du flytta sammen med i en flat fra før av, eller »fant du de» på nett? :p

  4. Tilbaketråkk: året 2012 del 1 | martineemilie

  5. Tilbaketråkk: Spørsmål om London? | martineemilie

Legg igjen en kommentar

