Magazine Publishing

Linjen jeg går på heter Magazine Publishing, og jeg trives veldig godt så langt. Siden noen av dere har planer om å studere på Middlesex eller generelt i England, kan det jo være gøy for dere å lese litt om de fagene i hvert fall jeg tar.

JCM1000 Introduction to Journalism
I dette faget lærer vi om journalistikk generelt. Vi lærer å skrive forskjellig nyhetsrelaterte artikler og lærer mye om hvordan det er å jobbe som journalist. Dette er et fag som alle media studentene har, og ikke alle vil bli journalister, men dette er et fag som alle burde ta, siden det er aldri en ulempe å kunne skrive. I tillegg til skrivingen, lærer vi om de forskjellige avisene, magazinene og nyhetsbyråene i England.

PLM1000 Media Discourses: Texts and Contexts
Her er det mye fokus på analyse av reklamer, tekster og en del skriving. Vi har hatt et par innleveringer hvor vi skal analysere forskjellige tekster, gjøre om en oppskrift til et dikt og lignende. Dette er et av de basis fagene, hvor vi lærer mye om teorier og kunnskap man må kunne innen media.

MCS1000 Issues in Media, Politics and Culture
For meg er dette det kjedeligste faget. Det er veldig mye om politikken i England, noe som er veldig greit og kunne, men det blir fort ganske vanskelig hvis man ikke interesserer seg nok. Vi lærer mye om debatter, protester og det blir mye diskusjoner i timene og hva som skjer i samfunnet nå i våre tider. Det største prosjektet vi har i dette faget er å lage og drive en kampanje, noe som forsåvidt kan være gøy hvis man kommer i den riktige gruppen og får et interessant tema.
JCM1200 Media Communication Practices in Context
Dette er det morsomste faget jeg har så langt. Her er det mye mer praktisk enn teoretisk. Det er her vi lærer å lage hjemmesider, lage filmer og lignende. Vi lærer mye teknologi og om de sosiale medier.

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

2 svar til Magazine Publishing

  1. Spennende å lese – jeg vurderer Middlesex selv. 🙂

  2. Anna Louraine sier:

    Hei!

    Har planer om å studere i London neste år, men mer innenfor mote og design og har hørt at Middlesex er en veldig bra skole innenfor slike studier. Nå går jeg i Vg3 og lurte på når du søkte studier i London? Har endel tanker om å ta friår, men vet ikke helt om jeg vil siden jeg er så ivrig på å starte. Problemet er at jeg ikke har grei økonomi nok til å bare studere rett etter videregående. Og til slutt, hvem var det som hjulpet/guidet deg til skoler, søknaden og hele prosessen? Hadde vært utrolig fint om du kunne svare tilbake, ettersom jeg er veldig nysgjerrig og ivrig på å studere utenfor Norge.

Legg igjen en kommentar

