Anbefalt å lese!

«I Kamerun er det vanlig å tjene 75 euro måneden. Vi trengte 5000. Min far solgte huset. Og tvang mine to søstre ut i prostitusjon, den ene 16, den andre 20 år. Nydelige jenter»

For en stund siden kom jeg over denne artikkelen her, og vil absolutt anbefale dere og lese den. Det handler om 2 unge gutter som ble oppdaget av en «agent» som ville ha de til å spille proff fotball i Frankrike. Familien til Abbel (17) måtte betale 5000 euro for visum, reise og alt som følger med. Men da de kom til Frankrike ble det ikke helt slik de hadde sett for seg. Artikkelen er virkelig gripende og jeg klarte hvertfall ikke stoppe å lese før jeg hadde lest hele. Her er linken: http://www.dagbladet.no/2008/12/19/magasinet/fotballens_ofre/fotball/afrika/4082893/

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

3 svar til Anbefalt å lese!

  1. Synne sier:

    Jeg skjønte med en gang hvilken tekst det var snakk om. Husker jeg leste den da den kom ut, og den gjorde virkelig inntrykk på meg. Ingen skal måtte leve sånn. Jeg forstår ikke hvordan noe menneske kan ha samvittighet til å gjøre slik mot andre. Skjønner det virkelig ikke.

  2. Helene sier:

    utrolig gripende artikkel! jeg ble nesten litt rørt. at det går an å utnytte uskyldige mennesker på den måten😦

Legg igjen en kommentar

