Svar på spørsmål

Hvis du reiste alene hadde du valgt å bo i halls? Jeg ville absolutt valgt å bo i halls hvis jeg reiste alene, det er en kjempe bra mulighet for å bli kjent med noen og få venner!

Kan du beskrive en vanlig skoledag i London? (Feks når du begynner, lunsj, timene, lekser osv)
 Jeg har skole 3 dager i uken. På mandagene har jeg en time fra 9-10, så har jeg fri helt til neste time som er kl 3-4 og siste timen fra 4-5. Så på mandager har jeg alt for mange fritimer mellom timene, noe som ofte skjer. De andre dagene har jeg mye mindre fritimer, men blir noen timer da også. Disse timene er en god mulighet til å sitte på biblioteket og gjøre lekser. For siden jeg kun har 3 dager på skolen i uken dette året sier det jo seg selv at det er mye basert på egenlesing av lekser og innleveringer.
Hvor lenge før inntak søkte du?
 Når anbefaler du å søke, om man skal begynne på mdx? (Jeg går i 2.klasse nå) Jeg søkte ganske tidlig for å være sikker på at jeg kom inn. Jeg søkte rundt et halv år før fristen.

Hva var snittet ditt når du gikk ut av vgs? Jeg hadde vel rundt 4 i snitt da jeg gikk ut av vgs, og det holdt heldigvis for å komme inn på Middlesex, selv om jeg tror ikke snittet på Media er så høyt på skolen. Jeg kom også inn på de andre skolene jeg søkte på med det snittet.

Gikk du media på vgs? Og hvis du gikk media, tok du allmenn påbygg siste året? Linjen jeg gikk på het internasjonal kommunikasjon, så det er studiespesialisering med media som valgfag.

Får dere skolepc på mdx egentlig, eller tar dere med egne eller noe? Nei vi får ikke skolepcer, men det er massevis av pcer stasjonert på skolen som vi kan låne når vi vil.

Når fikk du vite at du kom inn på skolen, hvor lenge før? Nå husker jeg ikke helt presist når jeg fikk vite at jeg kom inn, men tror det var rundt juni/juli, så rundt 3 måneder før skolestart.

Hvor mye penger får du av lånekassen i året? Og hvor mye av de går til skolebetaling? Jeg får rundt 95000 kr av lånekassen per semester. Rundt 46000 går til skolen per semester, så lånekassen dekker det meste.

Har du jobb i London, hvis ikke hvor får du penger fra?
 Nei jeg jobber ikke i London, siden vi har 3 uker juleferie og nesten 6 måneder sommerferie, jobber jeg heller hjemme i Norge når jeg er der og tjener opp nok penger så jeg har når jeg er i London.

Hva syns du er det beste utestedet i London? Det er veldig vanskelig å si! Er så mye bra. Men typiske barer som O’neills liker jeg veldig godt og klubber som KoKo, Egg, Mahiki og Fabric slår aldri feil.

Hva gjør du på en fridag?
 Det kommer veldig ann på, når jeg er i London blir det å prøve å gjøre litt lekser eller bare gjøre noe morsomt med de jeg bor med. Elsker å dra ned til byen å bare se på alt som skjer der.
Regner du om til norske kroner om du skal kjøpe noe? 
Nja egentlig. I starten gjorde jeg det, men etterhvert blir jeg så vandt med pundet at jeg ikke tenker så mye over det. Og da jeg kom hjem til Norge igjen begynte jeg å regne om til pund istedet for norske kroner, så det er jo litt en vanesak.

Hvordan er det å ha undervisning på engelsk? Det går veldig greit. Er jo selvfølgelig noen ord som jeg ikke helt forstår, men man skjønner jo alltid sammenhengen i det lærern sier. Og det skriftelige er jo ikke noe problem, for da kan man jo ta det i sitt eget tempo.

Er du singel?
 Ja🙂

Hvor mye bruker du i måneden på klær? 
Det varierer veldig, men til tider alt for mye…

Savner du noen gang Norge?
 Ja, det gjør jeg. Selv om jeg elsker å bo i London, er det alltid noe med lille Norge. Borte bra, men hjemme best🙂

Drikker du ofte alkohol? Hehe ofte og ofte. Blir vel som de fleste på min alder? Blir hvertfall litt alkohol i helgene.

Kjenner du noen som går på businessdelen av middlesex? Hvilke halls tror du er best å velge å bo i med tanke på å skulle få eget bad o.l. ? Har man dårlig økonomi når man er student i london? Burde jeg heller velge Swansea for å ha bedre økonomi? Ja, hun ene jeg bor med studerer internasjonal business og hun trives veldig godt. Jeg har hørt at Platt Halls er det beste stedet å bo, siden der har de egne bad og du deler kjøkken med kun 5 personer. Økonomien kommer jo veldig ann på, det er jo ikke dyrt å leve i England, mat og sånt er jo veldig rimelig i forhold til Norge. Men siden det er så mye å gjøre her blir det fort til at pengene flyr. Jeg vil kanskje ikke tro at du får bedre økonomi ved å velge Swansea, det handler jo bare om prioriteringer.

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

