Middlesex University

Jeg får ofte spørsmål om hva jeg egentlig studerer, og hvordan det er å gå på skole i utlandet. Jeg har til og med fått noen spørsmål om alt går på engelsk eller om noe er på norsk. Middlesex University er en veldig internasjonal skole, med studenter fra nesten hele verden, og da sier det jo seg selv at alt selvfølgelig er på engelsk.

Tilbake til hva jeg studerer. Linjen jeg går heter Magazine Publishing og navnet sier vel egentlig det meste. De fagene jeg har i år går mye ut på journalistikk, analyse av tekser og vi lærer blandt annet å lage hjemmesider og filmer. Det er veldig generelle fag det første året og mye skriving, men neste år skal jeg blandt annet ta et fag hvor jeg skal lage mitt eget magazine og mye mer praktisk. Det tredje året kan jeg velge å ha utplassering tror jeg, men tror det blir litt vanskelig med tanke på at jeg bor 50/50 i Norge og England.

Jeg holder for tiden på å skrive en feature i journalistikk klassen om norske studenter i England, og jeg kan med hånden på hjertet si at det er noe jeg aldri kommer til å angre på. Det er aldri noe negativt å ha en bachelor eller master fra utlandet.

Her er noen bilder av skolen!

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

5 svar til Middlesex University

  1. Solveig sier:

    Så spennende! Driver selv å søker på mediestudier ved Middlesex, så dette er gøy å lese!🙂

  2. Terje Haugland sier:

    Hei datteren min vil bli journalist og gå 3 år på den skolen fra 2014
    1.når begynner skolen på året, når slutter den?
    2.hvor mye koster det for å leie? Er det noe i nærheten av skolen?
    3. Hva er snittet på å komme inn?

    • Hei. Skolen begynner rundt 3. Oktober for 1. klassingene og noen dager senere for 2. og 3. klassingene. Så relativt sent på året i forhold til skolene i Norge. Det varierer litt når skolen slutter, men som regel i Mai.

      Det å leie leilighet i London kan være dyrt, men det kommer selvfølgelig ann på hvilke standarder man vil ha og hvor man vil bo. 1. året bor de fleste på «halls» altså på skolen, og da koster det rundt 4000kr i måneden, med leilighet i område til skolen koster det ca. det samme å leie, men vil man litt nærmere sentrum blir det en del dyrere.

      Snittet på å komme inn er jeg litt usikker på, da jeg ikke helt fikk dette med meg da jeg søkte. Men vil vel kanskje tippe på rundt 4 i snitt? Det at vi er internasjonale studenter og betaler en del mer skolepenger enn de britiske studentene hjelper jo selvfølgelig en del.. Men om man ikke har så gode engelsk karakterer må man ta en test her i Norge før man får noe svar fra skolen.

      • Terje Haugland sier:

        1 er det mye å finne på der skolen er
        2 de er 2 jenter som skal ned er det plasser å leie rett ved skolen også 100-200 meter
        3 undervisningen når begynner den om morgenen å nå slutter den på dagen
        4 kan de bo 2 sammen på skolen eller er det bare enkeltrom er de små rom har du bilder av rom
        5 er det best å reise ned å sjekke forholdene på skolen før de kommer i 2014
        Tusen takk

Legg igjen en kommentar

